Eerste dagen in Cumbuco - Reisverslag uit Cumbuco, Brazilië van Lotte & Edgar - WaarBenJij.nu Eerste dagen in Cumbuco - Reisverslag uit Cumbuco, Brazilië van Lotte & Edgar - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in Cumbuco

Door: Ed

Blijf op de hoogte en volg Lotte & Edgar

04 Mei 2011 | Brazilië, Cumbuco

We zitten nu alweer aan paar dagen in Cumbuco, maar we voelen ons er al helemaal thuis. Het was even lastig in het begin om uit te vinden hoe alles hier in zijn werk gaat en van sommige dingen weten we het nog steeds niet echt. Zo hebben we nog niet echt het eetpatroon van de locals door en weten daarom ook niet wanneer we wel en niet uit eten kunnen. Dus halen we eieren, vlees en noedels in de lokale supermarkt. Ook lekker!

We hebben al een paar keer het strand bezocht wat er in de zon prachtig uit ziet, helaas is het te warm om er ook zelf in de zon prachtig uit te zien en duiken we het liefst zo snel mogelijk de zee in. Ook dit is natuurlijk geen straf want ouderwets spelen in de golven kan hier heel goed. De zee is ook heerlijk warm (warmer dan het zwembad hier in Casa Banana) en is bij laag water heel rustig en bij hoog water best wild.
We zijn in de golven ook meteen de sleutels van onze kamer verloren en hebben aan het aardige vrouwtje van Casa Banana met handen en voeten uit moeten leggen dat ze kwijt waren. Gelukkig was het allemaal geen probleem, ze is een dag later naar Fortaleza gereisd voor een nieuw setje.
Gisterochtend waren er wat locals aan het kiten met oud materiaal en konden toch met weinig wind hun trucjes al laten zien. Ze zijn hier niet zo nerveus als in Nederland en varen rustig tussen alle mensen in de zee door. Ook zagen we twee kinderen op een fiets, een op het stuur en een op het zadel, waarvan de voorste de fiets voorttrok met een enorme vlieger.
De mensen hier zijn heel tevreden met wat ze hebben en laten zien dat het ook kan als je niet het nieuwste van het nieuwste hebt, het is alleen wat minder veilig.
We hebben gisteren een jongen ontmoet die hier helemaal heen is gekomen om in twee weken te leren kiten. Hij zit helemaal alleen in Guesthouse Cumbuco maar heeft geluk dat zijn instructeur heel goed Engels spreekt. Ze zijn beide erg aardig en vroegen ons mee naar Lagoa Cauipe, helaas regent het vandaag al de hele dag en is de enige wind in de omgeving een klein zuchtje wat uit mijn mond ontsnapt als ik naar de lucht kijk.

Je kan op de onderstaande site onze foto's bekijken! https://picasaweb.google.com/Lottekunkeler/BrazilieCumbuco?authkey=Gv1sRgCPWF-vrj1cHMKw&feat=directlink

• 05 Mei 2011 - 06:12

Mirjam:

lieve Lot en Ed,
    leuk stukje!
    De foto's zijn ook erg leuk. (ook het filmpje!). En een warme zee...echt iets voor jou Ed!!! kusjes
    Floor, Michel en Mirjam

• 05 Mei 2011 - 06:12

Mirjam:

lieve Lot en Ed,
    leuk stukje!
    Floor, Michel en Mirjam

• 05 Mei 2011 - 06:18

Floor:

Gave foto's hoor! en leuke bikini ; )
    xxxx

• 05 Mei 2011 - 06:25

Michel :

Hi Lot & Ed,
    Leuk stukje. Ik ben blij dat jullie je draai hebben gevonden en nu maar hopen dat er genoeg wind komt om te kiten. Veel plezier en ik kijk uit naar jullie volgende stukje op de site.

• 05 Mei 2011 - 10:52

Lara En Oma:

Wat leuk dat jullie zoveel al hebben gezien en gedaan! Heb het net aan oma voor gelezen en de foto's laten zien. Ze is erg onder de indruk.
    Gelukkig heb je al 1 foto met je aller mooiste nieuwe zwembroek!!
    Oma is net gevallen en heeft toen d'r vingers ernstig beschadig. Gelukkig is het nu alweer gehecht en zit het in verband! Mama en ik gaan zo naar de 5 mei markt in oegstgeest en naar groningen morgen.
    Veeeel plezieeer daaar!! Kuss van ons allen

• 08 Mei 2011 - 17:48

Maria En Wil:

Lieve Lotte,

Een leuke dag toegewenst jarige!
    Lieve groeten,

Maria en Wil

• 08 Mei 2011 - 20:32

Addi:

Lieve Edgar en Lotte

Van harte gefeliciteerd met jou verjaardag Lotte, maak er maar een leuke dag van samen.

Veel liefs van Johan,Addi en Annemieke Hou van jullie en wij missen jullie

Ik hoop dat alles goed gaat bij jullie en dat het veilig is!!! Wees voorzichtig en wij denken aan jullie!!!!