Dag van aankomst - Reisverslag uit Fortaleza, Brazilië van Lotte & Edgar - WaarBenJij.nu Dag van aankomst - Reisverslag uit Fortaleza, Brazilië van Lotte & Edgar - WaarBenJij.nu

Dag van aankomst

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte & Edgar

28 April 2011 | Brazilië, Fortaleza

Wat een lange dag, of eigenlijk twee lange dagen. Gister vertrokken we (na het pijnlijke afscheid) om 19.00 uur richting Parijs. Aan het einde van de vlucht roken we vuur en zag ik bruine rook uit de motor komen. Verder niet echt over nagedacht, het zal wel horen dacht ik. Toen we het vliegtuig uit liepen stonden er overal brandweer wagens/ mannen klaar om het vliegtuig op te vangen. Later hoorde wij van andere passagiers dat het vliegtuig zich vulde met rook wij hadden daar achter het gordijn niks van meegekregen. Gelukkig! Even later bleken we op de verkeerde terminal te zitten en hebben we vrij vlot de bus gevonden waarmee we naar terminal 1 moesten.
Nadat we 15 minuten slingerend over het vliegveld hadden gereden kwamen we vlakbij het vliegtuig aan. We moesten nog snel onze boarding passes omwisselen en waren nog net optijd in het vliegtuig. Deze vlucht naar Sao Paolo verliep goed, het was een lange zit van 12 uur. Gelukkig was het voor Nederlandse tijd nacht dus hebben we lekker de nacht doorgeslapen.
In Sao Paolo stonden we al gauw in een lange rij voor de douane. Ik had al gauw grote stress want zo veel tijd hadden we niet meer. Niet veel later bleek dat we ook nog eens onze koffers moesten ophalen maar die zagen we al gauw liggen. Al snel stonden we voor wéér een grote rij dit keer de check-in balie. We hadden nog maar een half uur voordat het vliegtuig zou vertrekken dus ben ik aan een meneer gaan vragen of we goed zaten. Van deze aardige meneer mochten we langs iedereen en konden we als eerste inchecken! De juiste gate vonden we al snel en zo hadden we weer een vlucht gehaald! Tijdens onze laatste vlucht maakte we een tussenstop in Natal (hier nemen wij het vliegtuig over 9 weken terug) daar was het lekker zonnig. Ik was blij want ik had gelezen dat het bewolkt zou zijn. Maar het was te mooi om waar te zijn, in Fortaleza regende het hard en was het helemaal grijs en donker. Dit bleek vooral in het binnenland te zijn want waar wij nu zitten heeft het niet meer geregend en is het weer wat opgeknapt.
We verblijven in een hostel vlakbij het strand. Ik ben erg geschrokken van de armoede hier, geen een weg is heel en er staan veel verrotte gebouwen. Je ziet nu hoe ver Europa eigenlijk ontwikkeld is ten opzichte van hier.
Warm is het hier wel. Ik was bang dat het soms koud zou zijn maar daar hoef ik mij niet druk om te maken. Door de enorme vochtigheid is het hier erg benauwd.

Ed en ik wilde eerst hier 3 nachten verblijven, maar ons plan is nu al gewijzigd. We willen toch liever zo snel mogelijk naar Cumbuco, en daar wat langer blijven. De stad komt op de terug weg nog wel een keer.

Op "https://picasaweb.google.com/Lottekunkeler/Brazilie?authkey=Gv1sRgCNCB08OLi9KRVg&feat=embedwebsite" kun je onze foto's zien!

Veel liefs uit Fortaleza ,

Lotte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Fortaleza

Lotte & Edgar

9 weken op reis tussen jericoacoara en pipa

Actief sinds 24 April 2011
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 10613

Voorgaande reizen:

27 April 2011 - 04 Juli 2011

kiten in brazilië

Landen bezocht: